LENS: Un nou cercador gratuït d’informació científica

Un nou cercador gratuït d’informació científica, ha irromput en el panorama de la cerca d’informació científica.  LENS entrellaça la informació innovadora de les patens i la informació científica sorgida de la investigació.

És una iniciativa de Cambia, un institut independent sense ànim de lucre, i la Queensland University of Technology  que pretén fer més eficaç, just, transparent i inclusiu el sistema d’innovació, segons les seves pròpies paraules.

El cercador inclou les principals jurisdiccions sobre patents del món, actualment unes 90, i ja hi ha disponibles més de 188 milions de treballs acadèmics.

La plataforma de cerca està disponible en diferents idiomes.

Permet fer anotacions, crear llibres de treball, guardar les cerques i les anotacions, posar etiquetes dins els resultats de les cerques i compartir-ho. Per utilitzar algunes d’aquestes funcionalitats cal registrar-se. També és possible sincronitzar el compte de LENS amb el compte d’ORCID. A l’hora de fer la cerca, permet triar on la vols fer: a la part acadèmica o a la de patents, refinar la cerca o fer el què en diuen: consulta estructurada (cerca avançada amb operadors booleans).

Una eina més a l’abast del món acadèmic per moure’s en aquest mar d’informació.

Note: This post is over a year old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.