Fes-te visible!

Ets investigador i…
T’interessa la visibilitat que tinguin les teves publicacions?
Et preocupa que les teves publicacions s’adjudiquin a altres autors a bases de dades com Web of Science o Scopus?
Saps com treure profit de FUTUR, Mendeley i Google Scholar per donar visibilitat a la teva tasca científica?
Des de la Biblioteca t’ho posem fàcil!

Amb aquest lema, a la biblioteca hem iniciat una campanya d’informació i assessorament adreçada als investigadors de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), per millorar la visibilitat de la seva producció científica a Internet.

L’hem anomenat el Fes-te visible! i vol donar a conèixer diferents estratègies per augmentar la difusió de les publicacions, i així donar més visibilitat als investigadors i a la universitat. Algunes d’aquestes accions proposades són:

• signar les publicacions sempre igual (recomanacions per triar una signatura normalitzada)
  • completar les dades al perfil d’investigador de FUTUR, el portal de la producció científica de la UPC
  • creació d’un identificador ORCID, afegir-hi les publicacions i vincular-lo amb altres identificadors (Scopus Author ID o ResearcherID). Es recomana signar les publicacions afegint el número d’ORCID i tenir el perfil actualitzat
  • creació d’un perfil acadèmic a Google Scholar, ResearchGate o Mendeley, i mantenir-lo actiu i actualitzat
  • publicació en obert
  • i la difusió de les activitats de recerca a través de webs, blogs o Twitter

La campanya informativa ha tingut una durada de 15 dies, i les activitats programades es van iniciar amb un estand al vestíbul de l’EPSEM, on professors i doctorands de l’escola van poder informar-se, resoldre dubtes i actualitzar els seus perfils acadèmics.

Durant la quinzena, s’han concertat visites individuals o per grups de recerca per informar de forma personalitzada. I es pretén continuar contactant amb el PDI de la UPC Manresa fins a final de curs.

I per finalitzar la campanya, un taller-xerrada on debatre temes relacionats amb la visibilitat de la recerca, com són els rànquings d’universitats, els indicadors d’avaluació de la recerca i l’accés obert.

Per ajudar-vos hem elaborat la guia 6 accions per millorar la visibilitat i la difusió de la recerca on es detallen les instruccions a seguir en casa cas:

Si ets investigador i vols que la teva producció científica tingui visibilitat vine a la biblioteca i t’ajudarem.

Note: This post is over 2 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.