Què en sabem dels llegums?

2016_llegums

L’any 2016 ha estat designat  per les Nacions Unides l’Any Internacional de les llegums.

La FAO (Organització de les Nacions Unides per a  l’Alimentació i l’ Agricultura) ha estat la responsable de facilitar i coordinar  internacionalment, a nivell de governs i organitzacions no governamentals, activitats i accions per fomentar el coneixement dels beneficis d’aquest súper aliment i  incrementar-ne la producció mundial sostenible. A la seva web es pot trobar l’agenda d’activitats, conferències, recursos d’informació, fòrums i debats oberts, material de divulgació i d’altres.  També es poden consultar i descarregar totes les publicacions de la FAO relacionades amb el tema.

cobertes-fao

Dins de les activitats programades, la biblioteca de la FAO ha organitzat  per aquest darrer trimestre de l’any una curiosa exposició de cobertes de llibres sobre llegums que mostra l’evolució de l’art a través dels llibres des del 1910, i com s’ha emprat per representar-ne el contingut al lector .

A Manresa, i dins el marc de la Setmana de la ciència 2016, a la BCUM hem volgut sumar-nos a la celebració de l’Any Internacional de les Llegums amb una exposició de llibres que  tracten diferents aspectes de les lleguminoses: el cultiu a través de la  història i la geografia, innovació tecnològica en conreus, les diferents varietats geogràfiques de llegums i la recuperació d’espècies perdudes, el valor que han tingut els llegums en el comerç i mercats industrials, així com la repercussió en les grans economies mundials, el valor nutritiu de les lleguminoses en l’alimentació humana i animal, tant des d’un punt de vista de la salu, com de les idees  per assolir un mapa d’alimentació mundial sostenible, reculls de receptes de cuina tradicionals i innovadores, etc.

Del 14 al 23 de novembre podreu consultar l’exposició al vestíbul de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa. Aquí us deixem però una exposició virtual d’alguns dels llibres, amb enllaços al catàleg de les biblioteques de la UPC per tal que també els pugueu reservar i demanar en préstec un cop acabada l’exposició.

15-legumbres-secas

Note: This post is over 3 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.