Publicar en obert: un repte necessari per a la comunitat científica

OAlogoDurant la VIII Setmana Internacional de l’Accés Obert (24-30 d’octubre de 2016), les biblioteques de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) han organitzat diverses activitats. Dins d’aquest marc, la nostra biblioteca va programar la conferència “Publicar en Obert” que va donar el doctor en física Ignasi Labastida, expert en tema de l’accés obert de l’Oficina de Difusió del Coneixement del CRAI de la Universitat de Barcelona i líder del projecte de les llicències Creative Commons a Catalunya i Espanya.

La xerrada tenia per objectiu donar a conèixer els avantatges de la publicació en accés obert als investigadors i professors que generen coneixement al Campus Manresa, és a dir, l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa de la UPC, la UManresa de la UVic-UCC i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

El conferenciant va abordar al llarg de la seva intervenció els següents temes: què és l’accés Obert, com va començar el moviment, quines són les dues vies per publicar (la via daurada i la via verda) i quins són els requeriments que actualment demana Europa i Espanya als investigadors en aquest sentit. Labastida va explicar com les Universitats catalanes i espanyoles es van posicionant davant aquesta nova alternativa de concebre el món de les publicacions acadèmiques i d’investigació. També va posar sobre la taula quins són els serveis i recursos que posen a l’abast de la seva comunitat, ja sigui per dipositar en repositoris de les universitats o per resoldre qualsevol dubte que pugui generar la publicació de documents científics o acadèmics en accés obert.

Podeu consultar la presentació de la conferència al repositori de UPCommons: “Publicar en accés obert”

Xerrada a l'Aula de formació de la BCUM el dia 27 d'octubre de 2016

Xerrada a l’Aula de formació de la BCUM el dia 27 d’octubre de 2016

+Informació

Note: This post is over 2 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.