“Matar De Gaulle ” guanya el 16è Premi Joaquim Amat i Piniella

matar de gaulleEl passat mes de febrer d’enguany es va lliurar el guardó de la 16a edició del Premi Joaquim Amat i Piniella a Joan Daniel Besznosoff (1963) per la seva obra publicada l’any 2014 “Matar De Gaulle“.

L’escriptor nord català, a banda d’escriure novel·les, col·labora en diferents mitjans de premsa escrita com El Periódico, al diari digital E-notícies i a la revista El Temps. Es dedica també a la docència en un institut de Perpinyà.

A banda d’aquest premi, en Besznosoff ha rebut altres premis al llarg de la seva carrera: La guerra dels cornuts [Reserva’l] (traduït al francès) que va obtenir el Premi Just M. Casero 2003 i el premi Méditerranée 2004. Les amnèsies de Déu (2006) [Reserva’l], guanyadora dels premis Crexells, Salambó i Maria Àngels Anglada. Finalista del premi Salambó amb Els taxistes del tsar (2007), traduït al castellà. El seu llibre Una educació francesa (2009) [Reserva’l] va obtenir el Premi Lletra d’Or. Podeu trobar també a la biblioteca el seu llibre Un país de butxaca (2010) [Reserva’l].

A la biblioteca hem adquirit, com fem cada any, l’obra guanyadora del Premi Joaquim Amat i Piniella. La teniu disponible al nostre catàleg on la podeu RESERVAR. Aquest llibre explica com dels francesos que vivien a la colònia algeriana, coneguts com els pied-noirs, es van quedar sense pàtria, després d’una guerra que va durar vuit anys (1954-1962). Els algerians van aconseguir l’autodeterminació amb els Acords d’Evian, mentre Charles de Gaulle era el president de la República Francesa. Molts no li van perdonar mai aquest fet ja que arran de la independència alguns dels pied-noirs, francesos, es van quedar entre dues aigües: “en una Algèria hostil o en una França indiferent, que ja no era el seu país”. La narració recrea un fet històric, el complot d’una colla de militars i civils francesos que van decidir atemptar contra el general De Gaulle i assassinar-lo.

Podeu trobar més informació a la pàgina de l’editorial i també a LletrA, la literatura catalana a internet.

Note: This post is over 3 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.