Vols ser enginyer/a?

T’agrada la programació, les matemàtiques o la química? Amb aquest lema l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa inicia la campanya de la jornada de portes obertes del Campus de Manresa, el pròxim dia 9 d’abril on podreu conèixer els graus que s’imparteixen i també visitar les instal·lacions i els laboratoris.

Enginy o creativitat, capacitat per associar idees de manera nova o inventar objectes i solucions originals als problemes a què s’enfronta.”

Des de les biblioteques també ens hem proposat acompanyar els estudiants en aquest camí d’estudi i esforç per arribar a ser futurs enginyers i enginyeres, per això el nostre pla estratègic l’hem anomenat Enginy20 i comença amb aquesta definició.

Però no us parlarem en aquest post dels reptes de la biblioteca, d’estudis de graus ni de sortides professionals, sinó de les idees. Idees innovadores que poden canviar el món en els anys vinents, descobriments científics del moment que potser acabaran de convèncer a alguns estudiants a matricular-se a la universitat.

En volem assenyalar algunes que les trobareu recopilades a un article de la revista Investigación y ciència (núm. 461 de 2015). Aquests avenços i ginys, inclouen entre altres:

telèfons i tauletes intel·ligents amb pantalles que corregeixen els defectes de la vista,
i així poder 18925prescindir de les ulleres;

sistemes per carregar els aparells elèctrics amb ones sonores o piles de combustible amb la saliva;

una nova tècnica anomenada CRISPR que permet modificar l’ADN a partir del sistema defensiu de les bacteris de forma més ràpida i barata;

làmines de materials d’un àtom de gruix i que apilades donen lloc a substàncies amb propietats òptiques i elèctriques sorprenents, un dels primers va ser el grafè el 2004 i que ara centra els principals projectes d’investigació finançats per la comissió europea;

nous plàstics reciclables i molt resistents per ser utilitzats en cotxes i avions;

Si us interessa podeu llegir l’article complet a la biblioteca, i si presteu atenció en els pròxims anys potser veureu cap on evolucionen aquestes idees enginyoses.

Note: This post is over 3 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.