Qui busca, troba: recursos per a la recerca en logopèdia

La recerca en logopèdia sempre ha sigut un tema complex ja que, com bé sabem, aquesta és una ciència que la podem estudiar des de diverses òptiques (mèdica, educativa o assistencial). Així doncs, on podem trobar informació sobre aquesta disciplina?

Fins fa ben poc, com que no existia cap recurs que recopilés informació únicament sobre logopèdia, per fer recerca no podíem limitar-nos a una sola eina: calia buscar transversalment en bases de dades especialitzades en educació, especialitzades en ciències de la salut i també genèriques. Tot i així, recentment han aparegut dos recursos que ens poden ser de gran utilitat perquè són especialitzats en els trastorns del llenguatge i la comunicació i en la seva rehabilitació: SpeechBite i ASHAWire.

logo-speechbiteEl primer, SpeechBite, és una base de dades que recull estudis i intervencions duts a terme dins l’àmbit de la pràctica logopèdica. Va ser creat per la Universitat de Sydney per tal d’apropar als investigadors estudis basats en l’evidència que tractessin sobre els trastorns de la comunicació i de la deglució. Actualment s’ha convertit en una base de dades de referència pels logopedes.

logo ASHAWireASHAWire, per la seva part, és la base de dades que buida les publicacions de l’American Speech-Language-Hearing Association, una associació que treballa perquè tothom pugui comunicar-se de manera efectiva. Aquesta eina dóna accés als resultats de la recerca en l’àmbit de la les ciències de la comunicació i els seus trastorns publicats en les revistes i en altres documents d’aquesta entitat.

Aquestes dues bases de dades es poden consultar gratuïtament, però no donen accés al text complet. Per tant, totes aquelles referències que recuperem i que ens interessin, caldrà consultar si la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (o una altra biblioteca) ens en pot facilitar l’accés.

Note: This post is over 3 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.