Les nostres 7 pel·lícules sobre infermeres

| 1 comentari

Us hem fet una selecció de 7 pel·lícules que tenim a la biblioteca en les que les infermeres hi tenen un paper destacat.

Les infermeres i el cinema tenen una relació ben especial, aquest és un tema sobre el qual moltes vegades s’ha debatut i estudiat en l’àmbit de la infermeria: quina és la imatge de la professió infermera al llarg de la història del cinema?

Al llarg del temps les pel·lícules han anat mostrant una imatge de les infermeres que reflecteix com un  mirall, els canvis socials en la percepció de la professió. Aquesta imatge ha anat evolucionat al mateix temps que la imatge i el paper de la dona anava canviant a la nostra societat.

Les pel·lícules s’utilitzen a les facultats i escoles d’infermeria com a recurs pedagògic per il·lustrar pràctiques infermeres, situacions de relació davant la malaltia, els pacients i les famílies i sobretot per fer reflexionar les estudiants d’infermeria sobre la pràctica de la seva professió.

+Informació

Web Cinema i salut de la UB.

Treball final de grau de Carmen Prat Canet: Análisis de la imagen social de la Enfermería a través del cine y la televisión

Alguien voló sobre el nido del cuco
1975
133"

Infermera Ratched

Mildred Ratched, Infermera

El paciente inglés
162"

Hana

Hana, Infermera Franco-Canadenca

hable con ella
112"

Infermer Benigno

Benigno Martín, Infermer

Mi_vida_sin_m-547970012-large
106"

Personal sanitari

Doctor Thompson

Fràgils
104"

Infermera Amy

Amy, Infermera americana

La vida secreta de las palabras
120"

Hanna

Hanna, cuidadora

Expiacion_caratula
123"

Infermera Briony

Briony Tallis, Infermera

Un comentari

1. Me gustan, me interesa verlas todas.

Note: This post is over 3 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.