Elsevier o Elzevier?

Al programa del Gran dictat de TV3 del dia 12 de novembre va sortir una paraula que és força coneguda en l’àmbit acadèmic, però possiblement l’hauríem escrita malament com un dels concursants.

La paraula era ELZEVIRIÀ i la definien com a l’Enciclopèdia catalana: “Dit del caràcter d’impremta introduït pels Elzevier i que és inclòs en la família estilística denominada romà antic” i el presentador Òscar Dalmau hi afegia: “Els Elzevier van ser una família d’impressors i llibreters holandesos”.

Sense títol

I és que la moderna editorial Elsevier, especialitzada en l’edició de llibres i revistes científiques, comparteix nom amb la històrica casa editorial dels segles XVI i XVII, fundada per la família Elzevier a la ciutat de Leiden. I tot i no tenir res a veure, pren també una de les marques de l’impressor: l’om i el lema “non solus”, imatge que podria significar la relació entre l’estudiós o l’autor i editors que no poden fer-ho sols “non solus” i que es necessiten mútuament (podeu llegir interessants interpretacions a: ‘A Tale of Fonts’ illuminates the history of the House of Elzevier).

Elsevier.svg Galileo_Galilei,_Discorsi_e_Dimostrazioni_Matematiche_Intorno_a_Due_Nuove_Scienze,_1638_(1400x1400)

A la biblioteca tenim una gran quantitat de llibres i revistes d’aquesta editorial. A continuació teniu una selecció de revistes digitals especialitzades en les àrees d’estudi del campus:

Infermeria
Clinical simulation in nursing
International emergency nursing
Teaching and learning in nursing
Fisioteràpia
Annals of physical and rehabilitation medicine
Physical therapy in sport
Podologia
EMC. Podologie
EMC. Podologie-kinésithérapie
Logopèdia
Journal of communication disorders
Journal of fluency disorders
Speech communication
ADE
The Spanish review of financial economics
Journal of family business strategy
International journal of project management
Journal of water process engineering
Journal of industrial and engineering chemistry
New carbon materials
Elèctrica
Electric power systems research
Computers & electrical engineering
International journal of electrical power & energy systems
Electrònica industrial i automàtica
Microelectronics journal
Solid-state electronics
Journal of electronic materials
Mecànica
Journal of applied mathematics and mechanics
Journal of the mechanics and physics of solids
Computer methods in applied mechanics and engineering
Mines
International journal of mineral processing
Minerals engineering
Journal of applied geophysics
Sistemes TIC
Systems engineering theory & practice
Artificial intelligence in engineering
Advanced engineering informatics

També tenim accés a altres serveis com les bases de dades multidisciplinars Scopus i ScienceDirect, la d’enginyeria Compendex  i el gestor de referències Mendeley, que des del 2013 pertany al grup editorial.

Aquesta editorial forma part de la vida de molts estudiants, investigadors, professors, bibliotecaris, metges o enginyers però, quants dels que consulten les seves revistes, llibres o bases de dades haurien escrit bé la paraula ELZEVIRIÀ al Gran dictat i per 150 €?

Note: This post is over 3 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.