Què faig amb els nens durant aquestes vacances?

infants i cienciaS’apropen les vacances de Nadal, i com cada any arriben els problemes per conciliar la vida familiar i la vida laboral. Cada cop més, fruit d’aquesta realitat, apareixen múltiples ofertes lúdiques i educatives: casals d’hivern a les escoles, casals de la infància, treballs manuals, hores del conte, etc. Però com escollir la millor activitat per a cada infant?

En primer lloc hem de partir dels seus interessos. Davant de tot volem que sigui una activitat que l’engresqui i el diverteixi.

Però no ens podem quedar aquí: és massa fàcil buscar un lloc on tinguin cura dels nens sense cap més propòsit: també ens hem de preguntar quina finalitat hi ha al darrere. Cada cop més, conscients de la importància del creixement dels infants, es presenten un munt d’activitats atractives que no busquen només l’entreteniment dels nens i les nenes sinó que també pretenen que a través del joc aprenguin i creixin. Aquestes activitats tenen el valor afegit de ser un enriquiment per a la mainada.

No ens pot deixar d’importar tampoc els professionals responsables de l’activitat, tant en l’àmbit d’organitzar-la i pensar-la pel públic a la qual està adreçada, com en l’àmbit de l’experiència i els coneixements per tractar amb els infants.

I finalment, no podem deixar de banda la logística que de vegades tot ho complica: les dates de l’activitat, els horaris, el desplaçament, etc.

Dins el marc d’aquestes propostes lúdiques i educatives d’aquests dies, us volem destacar el Lab 0_6, un centre que aposta per l’ensenyament de la ciència a les primeres edats. Per les vacances de Nadal ens presenta una oferta que engresca als infants de 0 a 6 anys a descobrir i experimentar amb la ciència tot posant a la disposició de les famílies un espai per a fer-ho possible.

Alhora, Manresa t’ofereix moltes altres activitats interessantíssimes per als més menuts que pots consultar a l’Apuntador.

Font de la imatge: Pixabay.com

Note: This post is over 3 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.