Scrapbook de la recerca

L’scrapbooking és un terme en anglès per definir el treball artístic de muntar àlbums de forma creativa, amb fotografies, retalls, notes i records. I la recerca és el treball científic de descobriment de nous coneixements. Així doncs com podem relacionar la recerca científica amb la creativitat? En aquest post del blog us presentarem un àlbum decoratiu de recerca fet per la biblioteca.

La Biblioteca de Campus Universitari de Manresa (BCUM) va participar durant el mes de juliol a la 3a Trobada de professorat i personal del campus UManresa de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVIC-UCC), on va impartir dos tallers d’una hora sobre les bases de dades i el gestor de referències bibliogràfiques Mendeley.

Les sessions formatives es van acompanyar d’un material de suport realitzat en Prezi, que és un àlbum d’scrap digital.

De forma molt breu es van presentar bases de dades multidisciplinàries com Dialnet plus, Web of Science (WOS), Scopus o el directori de revistes d’accés obert DOAJ. Bases de dades especialitzades en els àmbits de docència de la UManresa: de ciències de la salut: Pubmed, EnFisPo i Cochrane Plus; de gestió d’empreses: SABI i Econlit; i d’educació: ERIC.

A la part final de la sessió s’exposaven les principals funcionalitats del gestor Mendeley: com importar referències, documents i com organitzar-los, crear grups i compartir referències i documents, i com fer cites en el text i la bibliografia d’un treball.

La trobada ludicoformativa estava adreçada als equips docents i el personal col·laborador, els professionals de la clínica universitària CU+ i el personal d’administració i serveis, i pretén ser un punt de reunió de totes les persones que hi treballen i compartir coneixements.

Si voleu més informació més completa sobre les bases de dades o Mendeley us podeu adreçar a la biblioteca (biblioteca.bcum@upc.edu).

Note: This post is over 3 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.