Bona Setmana Internacional de l’Accés Obert!

OAlogoUn any més i sense retard arriba la Setmana Internacional de l’Accés Obert. Enguany se celebrarà del 19 al 25 d’octubre ja la 7a edició, que té per objectiu de donar a conèixer i conscienciar la comunitat investigadora dels beneficis de l’accés obert.

Des de fa anys, existeix un moviment, cada cop més gran, que pretén que tothom tingui accés lliure, immediat i sense restriccions al material provinent de publicacions científiques. Això vol dir que qualsevol persona amb accés a Internet pugui, en qualsevol moment, accedir a un article i fer-ne ús per a les seves investigacions ajudant, així, a fer avançar a la ciència sense entrebancs.

Totalment en sintonia amb la política de l’accés obert, les biblioteques de la UPC ens hi hem volgut sumar i per això us presentem un programa amb sessions científiques i activitats de difusió dels beneficis de l’accés obert.

Una de les actuacions de les biblioteques de la UPC ha estat fer una selecció de revistes en accés obert i amb factor d’impacte, o altres indicadors de qualitat, dels diversos àmbits temàtics de la UPC, i oferir-vos-la per tal que conegueu de primera mà quines són les publicacions que posen a la vostra disposició articles de qualitat i en obert sobre la vostra àrea de recerca. El podeu consultar en aquest enllaç.

D’altra banda, per desgràcia, no tota la ciència és en accés obert. És per aquest motiu que un grup de joves investigadors i estudiants, cansats de no poder obtenir lliurement a la informació que necessitaven per a la seva recerca, van crear el 2013 l’Open Access Button: un botó que s’agrega a la barra del navegador per denunciar que no pots accedir a un article que t’interessa. Així que si sou dels que creieu que la ciència hauria de ser tota en accés obert, ja us el podeu instal·lar!

Apa doncs, només ens resta desitjar-vos que passeu una bona Setmana Internacional de l’Accés Obert!

Note: This post is over 4 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.