Mengem plantes silvestres

Ara que ve l’estiu i molts de vosaltres fareu sortides a la natura us proposem una nova activitat que podeu fer sols o amb nens i que a banda de distreure, us enriquirà i a més a més farà que els del vostre voltant també en gaudeixin. Us volem parlar de recol·lectar i cuinar plantes silvestres i ho farem recomanant-vos la lectura dels llibres sobre el tema que tenim  a les biblioteques de la UPC sobre aquest tema.

Aprovechar los recursos silvestresCocinar con plantas silvestres plantas silvestres comestibles

En aquests llibres aprendrem a escollir aquelles plantes que ens ajudaran a fer, per exemple, una amanida d’allò més nutritiva. Plantes com dent de lleó, aranyons, api silvestre, xicoies, espàrrecs, ortigues, romaní, són algunes de les herbes comestibles silvestres que coneixem i sovint utilitzem per aromatitzar els plats però de les quals no coneixem les seves propietats nutritives.

A l’hora de collir aquestes plantes però s’ha d’anar amb compte: algunes d’aquestes són tòxiques i només es poden utilitzar quan són molt noves (per ex. la nou negra), per tant sempre és més recomanable collir els brots més tendres. També s’ha d’anar molt en compte, igual que amb els bolets, a reconèixer-les bé, és per això que, en cas de dubte, més val no agafar-les ja que per exemple el julivert es pot confondre amb la cicuta, que és altament metzinosa.

També cal saber quina de les parts de la planta és la més comestible, ja que no tota ens servirà. En alguns casos cal coure-les bé, o bullir-les diverses vegades canviant l’aigua; en altres casos ens les podrem menjar crues o macerades. D’altres les podrem barrejar amb nata líquida per exemple per fer una salsa.

Totes les plantes recollides en aquests llibres es troben fàcilment als boscos i camps del nostre país, és per això que és molt interessant tant pels amants de la natura com per aquells que vulguin experimentar amb nous gustos i sabors a la cuina.

Font: http://www.terra.org/categorias/libros/cocinar-con-plantas-reconocer-recolectar-utilizar

Note: This post is over 4 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.