Els llibres del museu

museu 35Enguany se celebra el 35è aniversari del  Museu de Geologia Valentí Masachs, inaugurat l’any 1980 i des de sempre vinculat a l’EPSEM-UPC de Manresa.

Si consultem la seva web, sabrem que un dels principals objectius és “oferir a estudiants, professors i públic en general una aula oberta per a tots, en freqüent renovació, on es pugui aprendre tot el relacionat amb el món dels minerals, les roques i els fòssils, amb les seves aplicacions, la seva formació i característiques, tot ensenyant a la vegada el saber compartir la utilitat d’aquests materials amb el respecte a la natura que ens els proporciona i el medi ambient que els envolta.”

museu-valenti-masach

Del Museu n’han sortit dos llibres que us volem destacar i que podeu trobar a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa BCUM:

En primer lloc una guia de minerals molt completa, fruit de l’experiència de molts anys dels dos professors de l’EPSEM que eren responsables del museu, i dedicaven molt temps a fer docència als estudiants d’enginyeria de mines.

Mata i Perelló, J.M. i Sanz Balagué, J., 2007. Guia d’identificació de minerals. Manresa: Parcir; Barcelona: Edicions UPC. Reserva’l aquí

Al segon llibre, es presenten diferents materials, les seves aplicacions i les diferents formes de reciclatge, aprofundint en la relació de la riquesa geològica, la tecnologia i la societat actual.

Sanz Balagué, J. i Tomasa Guix, O., 2014. Elements i recursos minerals: aplicacions i reciclatge. 2a ed. Manresa: Zenobita; Museu de Geologia Valentí Masachs. Reserva’l aquí

composicio_mobil

Aquest llibre és molt interessant tant per a professors i estudiants com per a tots aquells aficionats a la geologia o a qui li agrada saber de què estan fetes les coses que ens envolten.

Altres publicacions que podem trobar del Museu són les revistes que editen, actualment totes en format digital, i que fan una gran feina de difusió del Patrimoni Geològic i Miner de Catalunya i l’Aragó principalment, però també de molts racons de la península Ibèrica i del sud de França.

Es poden consultar els darrers números en format digital de les revistes Xaragall, Terra Endins, Rodeno i Algeps.

rodeno

Note: This post is over 4 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.