On enviar el currículum?

Queda molt poquet per acabar el curs i per aquells que ja és l’últim any a la universitat, haureu de començar a posar-vos les piles actualitzant el vostre currículum i redactant una bona carta de presentació.

Però per on comencem a enviar el CV?

Una opció per trobar feina és presentar el currículum directament a les empreses. Per començar, haureu de fer una llista d’empreses d’un sector o d’una zona que us interessi, i per realitzar-la us proposem que utilitzeu la base de dades SABI.

SABI és una base de dades d’informes financers de més de 2 milions d’empreses espanyoles, i recull l’adreça, el correu electrònic, la pàgina web de l’empresa i el nom de les persones amb càrrec. També les dades financeres com els ingressos d’explotació, els resultats de l’exercici, la rendibilitat financera i econòmica, els balanços de situació, el nombre de treballadors, les marques, si exporta o no, l’evolució del preu si cotitza a la borsa, etc.

Podeu cercar les empreses per molts criteris: activitat, localitat, nom, estat en actiu, etc. i combinar-los entre ells (per exemple: empreses del sector de la salut a Manresa). Una vegada obtinguda la llista d’empreses tota aquesta informació es pot enviar de forma molt senzilla a un Excel, prement l’enllaç del menú Correo > Nuevo mailing.

SABI Mailing

A més també podreu personalitzar les llistes de resultats, exportar-vos els informes financers amb format xls, veure gràficament l’evolució dels ingressos o d’altres variables, conèixer els accionistes, realitzar comparacions entre empreses i analitzar les dades amb estudis de segmentació, concentració o agregació, entre altres.

La base de dades SABI només és accessible des de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM), o des de casa amb l’accés remot  (estudiants de la UPC i altres membres del CBUC). Si necessiteu més informació, us podeu adreçar a la biblioteca.

Si voleu idees per fer un currículum o una carta de presentació podeu mirar-vos aquesta pàgina de l’Oficina Jove de Treball de la Generalitat de Catalunya.

Note: This post is over 4 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.