L’estimulació precoç a la biblioteca

9788497567237Els nens i nenes són esponges: aprenen amb una rapidesa que molts adults ja voldríem! Aquesta rapidesa es deu a la gran plasticitat neuronal que tenen, i és amb el desig d’aprofitar aquesta plasticitat, que fa anys que funcionen els serveis d’estimulació precoç.

El desenvolupament dels infants es caracteritza per l’adquisició progressiva de funcions molt importants (control del cos i el seu moviment, la comunicació i el llenguatge, les relacions socials, etc.) que més endavant permetran assolir noves fites. És per aquest motiu que si un menut s’encalla en l’aprenentatge i desenvolupament d’una d’aquestes funcions, com més aviat se’l pugui ajudar, més fàcil li serà en un futur poder créixer sense entrebancs. És bo d’aprofitar per treballar les dificultats d’aprenentatge en aquesta etapa perquè estem atacant de soca-rel el problema i alhora com hem dit, és una etapa que l’infant és capaç d’aprendre molt i molt ràpid.

És per això que existeixen els serveis d’estimulació precoç o atenció primerenca: amb la finalitat d’oferir servei a famílies i escoles per ajudar als infants que pateixen (o tenen la possibilitat de patir) alguna dificultat d’aprenentatge o trastorn del desenvolupament. Aquestes intervencions, adreçades a infants entre el naixement i els sis anys, es fan des d’una visió interdisciplinària coordinades per un equip de professionals (entre els quals trobem pedagogs, psicòlegs, logopedes, etc.).

Per conèixer més aquests centres i saber quins hi ha a Catalunya podeu clicar a l’enllaç.

Recentment, des de la biblioteca hem posat a la vostra disposició un seguit de llibres sobre aquesta temàtica, on es difon aquest servei i alhora es donen pautes per abordar i intervenir en els diferents trastorns de desenvolupament de la infància (des de la quequesa, fins a un infant amb Síndrome de Down, és a dir, tot el ventall de dificultats relacionades amb el creixement dels infants).

Aquests llibres els trobareu buscant al catàleg la matèria “estimulació precoç”

Note: This post is over 4 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.