6 app per a la Fisioteràpia

| 2 comentaris

Els telèfons mòbils se’ns han fet tan imprescindibles que aquesta dependència ja té nom: nomofòbia (“no-mobile-phone phobia”), de fet però, no és d’aquest tema del qual us volem parlar, sinó de les aplicacions per als telèfons intel·ligents. Tothom té aplicacions per fer quantitat de coses diferents: saber els quilòmetres que camines, fer la llista de la compra, gestionar els teus diners, tenir una llanterna, escoltar la ràdio… i moltes coses més. Doncs bé, els fisioterapeutes tenen a la seva disposició un seguit d’aplicacions que els poden ser molt útils en l’exercici professional i en la seva pròpia formació com a fisioterapeutes. Tant si estudies com si treballes, aquestes 6 app que us hem seleccionat us poden fer servei.

GoniometroGoniómetro Pro gratuito

Descripció: És un goniòmetre per a dispositius mòbils bastant precís (toleràncies entre +-0,2°  i +-0,3° segons el dispositiu). Permet fer lectures del rang de moviment (ROM-Range of motion). Es pot utilitzar per fer un seguiment de l’evolució del pacient des de la consulta inicial. També serveix per mesurar les radiografies, com per exemple els graus d’escoliosi. G-pro funciona com un inclinòmetre digital de gravetat. El xip de l’acceleròmetre és el que calcula l’angle de rotació.

Autor: 5fuf5
Actualització: Juliol 2014
Versió: v. 2.2
Idioma: Castellà
Preu: Gratuïta

Puntuació: 3.9

Human anatomy Atlas SP Human Anatomy Atlas SP

Descripció:  Versió prèvia al producte definitiu “Human Anatomy Atlas”. Aquest atles ofereix 11 animacions i 400 models dels ossos, lligaments, i dents. Permet girar els models, acostar i allunyar-los. Llegir definicions i escoltar com es pronuncien en anglès. Hi ha la possibilitat de crear fitxes per utilitzar en presentacions o per estudiar. Es poden guardar i compartir vistes 3D i imatges amb altres usuaris de l’Atles (Android). Conté també qüestionaris d’avaluació de coneixements.

Autor: Visible Body
Actualització: Playstore 25/11/2013. iTunes 16/10/2014
Versió: Android: 5.0.43.  iOS 6.1.00
Idioma: Anglès
Preu: Versió gratuïta i de pagament a Play Store entre 3,66 € i 19,27 € per element. iTunes 24.90 €

Puntuació: 4.2

Escoliometros HDEscoliómetros HD

Descripció: Aquest escoliòmetre és un instrument per mesurar la curvatura espinal dorsal. Permet augmentar el rang de mesura de 30º a 50º, per tant serveix per mesurar un rang més ampli de casos, des dels més lleus als més greus. És una app de fàcil ús i precisa (incorpora una guia senzilla per a mesurar l’escoliosi). D’ús professional i particular.

Autor: Dr. Kevin Lau
Actualització: 24/04/2014
Versió: 2.0
Idioma: Castellà (Multilingüe)
Preu:
Play Store 3.46 € . iTunes 4.49 €

Puntuació:  4.5

Physiotherapy ExercisesPhysiotherapy Exercises

Descripció: Aquesta aplicació permet buscar exercicis per a pacients amb problemes de columna i afectacions neurològiques. Hi ha uns 950 exercicis per triar i es poden buscar per diferents criteris: la condició física, el tipus d’exercici, la part del cos, l’equipament disponible, el tipus de dificultat, l’edat de la persona, etc. Es pot generar i personalitzar fullets amb els exercicis i extreure’ls en format Word o PDF, enviar-los per correu electrònic, SMS o compartir-los a les xarxes socials. Aquests fullets es poden guardar al telèfon o si et registres, guardar-los al servidor de l’app: http://www.physiotherapyexercises.com

Autor: Peter Messenger
Actualització: 02/08/2014
Versió: V. 1.14
Preu: Gratuïta

Puntuació:  4.2

Puntos Musculares Anatomia

Descripció: Aplicació que referencia els punts gatell (Triger points) més habituals, amb patrons de més de 75 músculs. Conté 108 punts gatell amb el seu patró referencial. Cada múscul inclou el patró referencial visual i el punt on es troba, a més d’una petita descripció i un comentari per cada múscul. Permet visualitzar cada muscul de manera individualitzada o una zona determinada per identificar la font del dolor.

Autor: Real Bodywork
Actualització: Google Play 20/02/2014, i per iOs 01/10/2013
Versió: Google Play 2.2.2. iTunes V 3.0.1
Idioma: Castellà (Multilingüe)
Preu: Play Store 2.19 € . iTunes 2.69 €

Muscle Premium Muscle Premium

Descripció: Aplicació que permet veure el cos humà en 3D (músculs, ossos, lligaments i nervis). Es poden trobar insercions, pronunciacions, innervacions i accions a més, permet consultar-les des de diferents nivells i angles. La vista prèvia de la zona del coll està disponible gratuïtament, per totes les altres parts cal comprar l’app.

Autor: Visible Body
Actualització: 15/10/2014. iOs 25/09/2014
Versió: Android 4.1.13 . iOS 4.2.04
Preu: Android 15,65 €. iTunes 17.99 €

Puntuació:  4.1

+ informació

Consulta també el post 6 App per a la infermeria

2 comentaris

1. hola, acabo de veure les app. En coneixeu alguna que sigui per gestionar pacients, factures, històries clíniques, dades… I que sigui compatible amb apple?

Gràcies

2. Sílvia,
    En la selecció que hem fet no n’hi havia cap de gestió, però fent una cerca ràpida hem trobat software de gestió de consultes de fisioteràpia, alguns dels software tenen aplicacions per dispositius mòbils. La majoria són software de pagament. Caldrà que comprovis si responen al què necessites tu.
    Algunes d’elles:

MNprogram Software Fisioterapeutas
    Aquar software. Fisioterapia y Osteopatía. Programa para la Gestión Informática de Clínicas de Fisioterapia y Osteopatía
    Fisio diagnostic 4.3

Note: This post is over 4 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.