Diferents maneres de conèixer altres realitats

ONGsSegons María Jesús Prieto Laffargue, enginyera que ha tingut diferents càrrecs a la Federació Mundial d’Organitzacions d’Enginyeria (WFEO), l’enginyeria ha de col·laborar a resoldre tres de les qüestions més importants del món actual: l’alta demografia, la sostenibilitat i la desigualtat. Ells tenen les eines i els coneixements científics i tecnològics necessaris per adaptar-los tant a les necessitats i els problemes locals com a les problemàtiques mundials. És important que les universitats que han de formar aquests enginyers adaptin els seus plans d’estudis de manera que incorporin tot aquest coneixement.

A la UPC fa molts anys que es treballa en aquesta línia i no només en el vessant teòric sinó també amb el pràctic: cada vegada més trobem estades d’estudiants d’últims cursos o de màsters a països en vies de desenvolupament per tal de realitzar projectes concrets. Ja us hem parlat alguna altra vegada del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) que és qui coordina tots aquests projectes. En la seva pàgina hi trobareu molta informació. Avui us volem enllaçar un apartat on hi ha els blogs que sota el títol “Recull de diaris de viatge” van escrivint diferents estudiants i professors. Són molt interessants! Tot i que n’hi ha que fa un any o dos que estant escrits continuen sent emocionants i entretinguts. Us en recomanem la lectura.

I continuant amb els testimonis directes de les persones dins de les realitats llunyanes, amb grans desigualtats o a zones amb conflictes us volem destacar un llibre del nostre fons sobre les estades de Tortell Poltrona amb pallassos sense fronteres a Guatemala, Colòmbia, els Balcans, Chiapas, etc.  Tortell poltrona amb pallasos sense fronteres: diaris de viatge. Tal com diu Jesús Mestre a la introducció, es tracta d’un diari que inicialment no havia de ser publicat i per tant hi trobem molta espontaneïtat. Es tracta d’expedicions que el que volen és tornar el somriure i fins i tot la rialla als infants i adults en llocs on hi ha guerres, injustícies i desastres naturals.

La suma de tots ha de servir per fer un món millor!

Note: This post is over 5 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.