GEOflaix!

| 1 comentari

geoflaix

Del 6 al 24 d’octubre a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa hi podeu veure una part de l’activitat científica: GEOflaix! Una mirada alternativa als objectes quotidians.

La finalitat d’aquesta activitat, composta per 4 mòduls, és fer una mirada dels elements que formen part del nostre entorn i dels quals n’obtenim materials que ens fan la vida molt més confortable. L’exposició vol mostrar al visitant com la majoria d’objectes que ens envolten tenen una base geològica.

En ella hi trobareu els 10 plafons que formen part d’un dels mòduls i que tenen a veure amb temàtiques on hi intervenen els minerals. Per exemple, es mostra com molts animals tenen esquelets constituïts per un o més minerals i com el ciment i altres materials també estan formats per un enorme i variat grup d’aquests. També es contemplen des de la perspectiva de la salut: els que s’utilitzen en la indústria farmacèutica i en tractaments termals, passant pels que tenen propietats físiques o químiques nocives per al cos humà. En el món de la medicina també hi ha els biomaterials (materials naturals o artificials que es fan servir per reemplaçar o completar funcions dels teixits, òrgans i ossos) que s’utilitzen en una gran varietat d’implants i molts d’ells tenen una base mineral: lligaments artificials, vàlvules cardíaques, implants, etc.

GEOflaix és una iniciativa que s’inclou dins del projecte Geodivulga i està organitzada per la Facultat de Geologia de la UB, l’Institut de Ciències de la Terra Jaume Almera (CSIC) i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya de la Generalitat de Catalunya. També ha tingut el suport del Ministeri d’Economia i Competitivitat, la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) i la Xarxa d’Unitats de Cultura Científica i Innovació.

Si voleu ampliar els vostres coneixements en aquest tema podeu consultar el llibre: Elements i recursos minerals: aplicacions i reciclatge de J. Sanz i que podeu trobar a la mateixa biblioteca.

També us convidem a visitar el Museu de Geología Valentí Masachs (UPC) que està obert a tothom i que és una aula oberta per aprendre tot allò relacionat amb el món dels minerals sense oblidar, com diuen ells mateixos, que cal saber compartir la utilitat d’aquests materials amb el respecte a la natura que ens els proporciona i el medi ambient que els envolta.

Un comentari

1. Una fantàstica exposició, mira que fa temps i encara me’n recordo… com si fos ahir!

Note: This post is over 5 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.