Llegeix i segueix les instruccions

Alça un braç i intenta tocar amb la punta dels dits el cel. Estira ben amunt si pot ser el màxim que puguis.

Us preguntareu quina és la nostra intenció amb aquest post del blog, és una pràctica molt simple de les tècniques que apliquen els assessors personals en el procés del coaching (podeu abaixar el braç).

Ara torna a repetir el mateix exercici: alçant el braç intentant tocar el cel i estira el màxim que puguis. Segur que ets capaç d’arribar més amunt que la primera vegada, tot i que ja havies donat el màxim de tu.

D’aquesta forma tan pràctica volem donar a conèixer els mètodes que fa servir el coaching  per guiar a les persones a assolir una meta o uns objectius que s’hagin proposat i per estimular-les a conèixer les pròpies habilitats i limitacions. En un entorn empresarial, el coach (entrenador) seria la persona que assessora i orienta a un altre professional, ajudant-lo a millorar les funcions que desenvolupa, propiciant la presa de decisions encertades i emprenent actuacions efectives. Així en una organització milloren les persones però també la productivitat, la innovació, etc.

El coaching però ha sortit més enllà de l’empresa i s’aplica en molts altres àmbits com en l’esport, en la salut i la nutrició, en la recerca de feina, en el personal o familiar i també perquè no podeu aplicar-lo per superar amb èxit el nou curs que comença. Bon inici de curs i molts encerts!

Us destaquem dos llibres de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa molt recomanables sobre el coaching:

Cabero, M. El coaching emocional. Barcelona: UOC, 2008

Fiol, A. Coaching para todos: herramientas para el cambio personal y profesional. Barcelona: Plataforma, 2013

Note: This post is over 4 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.