Mendeley Premium, el nou gestor bibliogràfic de les universitats públiques catalanes

| 1 comentari

mendeley

Les biblioteques universitàries canviem de gestor de referències bibliogràfiques. Deixem enrere Refworks i comencem una nova etapa amb Mendeley.

El 31 de desembre de 2013, Refworks deixarà de donar servei a les biblioteques catalanes i això significa que tots els usuaris que actualment fan servir Refworks hauran d’importar la seva base de dades cap a Mendeley, ja sigui, a la versió gratuïta o a la versió de pagament “Premium”. Aquesta última la podran gaudir de franc tothom que formi part d’alguna de les universitats membre del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC).

Mendeley té alguns trets que el fan especialment amigable i fàcil de fer servir com per exemple, els processos d’importació des del web, des dels documents en PDF o des dels processadors de textos.

A diferència de la versió gratuïta, Mendeley Premium ofereix una capacitat més gran d’emmagatzematge d’articles (fins a 5Gb), de referències i de grups (fins a 25 membres).

Però a banda de tot això, Mendeley posseeix dues característiques que el diferencien d’altres gestors d’aquests tipus. la primera és que disposa d’una plataforma social on l’usuari té la possibilitat de connectar amb altres investigadors, compartir el seu currículum, etc.

La segona és que l’usuari té diferents possibilitats de treballar amb Mendeley; pot fer-ho via web, fent servir la versió d’escriptori o amb l’aplicació per mòbils i tauletes intel·ligents.

Si voleu tenir més informació, podeu visitar la pàgina web de Mendeley i la del Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius de la UPC on trobareu tota la informació per fer el canvi a Mendeley Premium.

Un comentari

1. L’actualització de les tecnologíes utilitzades a l’aula es necessària per a garantir la millor educació dels nostres alumnes.

Note: This post is over 5 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.