Coneix el Geoparc

La comarca del Bages és molt rica en patrimoni geològic i miner, recursos que cal preservar i alhora difondre.  El Parc Geològic i Miner de la Catalunya Central és un projecte que treballa activament per la protecció del patrimoni geològic i l’integra dins una estratègia territorial de desenvolupament econòmic sostenible, sota un denominador comú, el geoturisme, amb una oferta turística interessant i de qualitat que integra cultura, natura, geologia, mineria i gastronomia.

Fa anys que va començar la col•laboració entre el Consell Comarcal del Bages i la Universitat Politècnica de Catalunya per posar en valor aquest patrimoni i ben aviat es va veure el seu gran potencial, donat que permet explicar una part important de la història geològica i de l’ocupació humana del territori.

El Departament d’Enginyeria Minera i Recursos Naturals de la Universitat Politècnica de Catalunya enllesteix el Pla Director el 2007, i pas a pas s’arriba a la creació del Parc, a principis de 2011, amb el lideratge del Consell Comarcal del Bages i la complicitat de cada cop més municipis. Actualment el configuren Collbató (Baix Llobregat) i gairebé tots els municipis del Bages.

Un dels projectes de divulgació que s’han realitzat és l’inventari de Recursos geològics i miners. Gràcies a les tasques de recerca realitzades per un equip pluridisciplinari, coordinat des de la UPC amb tècnics i científics d’altres institucions, es van poder inventariar els principals espais d’interès geològic i miner del territori: es van identificar, localitzar, classificar i conèixer l’estat de conservació dels espais que millor representen la geodiversitat del Parc així com alguns elements geològics singulars i de gran bellesa.

Si voleu tenir més informació sobre el Geoparc i el seu projecte us recomanem la seva pàgina web: http://www.geoparc.cat/

Note: This post is over 5 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.