Tens ressaca després de la festa universitària? Prova les maduixes!

Qui no ha tingut mai ressaca després d’una nit desenfrenada? Qui no ha begut més del compte i després n’ha patit les conseqüències? De ben segur que molts coneixeu remeis ben casolans per alleugerir aquesta desagradable sensació. El que potser no sabíeu és que estudis recents demostren que les maduixes tenen un efecte protector davant el consum d’alcohol.

Una investigació europea amb participació de la Universitat de Barcelona ha dut a terme un estudi en el qual s’ha demostrat que les maduixes són un bon protector per l’estómac. Per arribar a aquesta conclusió es van “emborratxar” rates amb alcohol etílic, i es va comprovar que la mucosa gàstrica d’aquelles que havien consumit maduixes durant 10 dies, tenia menys lesions. Més enllà de l’anècdota de la ressaca, aquest descobriment també obre les portes a futurs tractaments contra les úlceres d’estómac i per a la prevenció de malalties gàstriques.

Si voleu conèixer més a fons els resultats d’aquesta investigació trobareu els resultats publicats a la revista PLoS One

Note: This post is over 5 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.