Construcció modular

Darrerament s’està parlant molt de la construcció d’edificis prefabricats. La raó principal és que ja no són aquelles cases poc atractives que semblen un allotjament provisional, sinó que són cases prefabricades amb diferents materials (composites de polièster, fusta, formigó, etc.) d’una gran qualitat i de dissenys atractius.

Les empreses i els arquitectes estan treballant en aquestes models que reuneixen els avantatges d’un habitatge clàssic però amb una reducció de costos i de fabricació ràpida . També es tenen altres factors com són l’estalvi energètic, l’impacte ambiental, el reciclatge dels materials i la flexibilitat a l’hora de combinar els mòduls.

La residència d’estudiants del campus universitari de Manresa n’és un exemple. En aquest cas s’està construint amb els mòduls de formigó creats per l’empresa Compact Habit de Cardona.

Font de la imatge: http://www.vkmp.es/cat/residencies/residencia-manresa/

Note: This post is over 5 years old. You may want to check later in this blog to see if there is new information relevant to your comment.